ثبت شرکت در مناطق آزاد

منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیت های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید.

ایران ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی دارد:

فرق منطقه آزاد با منطقه ویژه اقتصادی چیست؟

برخی از مهم ترین تفاوت های مناطق آزاد و ویژه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

معافیت مالیاتی به مدت ۱۵ الی ۲۰ سال در مناطق آزاد وجود دارد و در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف مالیاتی طبق مقررات داخل کشور است. خرده فروشی کالا در مناطق ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است لیکن در مناطق آزاد خرده فروشی برای اتباع خارجی و داخلی امکان پذیر می باشد مقررات روادید برای اتباع خارجی در مناطق ویژه براساس ضوابط داخل کشور است ولی در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطاء می شود. مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام اتباع خارجی در مناطق آزاد تابع مقررات خاص مناطق می باشد ولی در مناطق ویژه اقتصادی تابع مقررات داخل کشور است.

مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد

شاید این سوال در ذهن شما باشد که چرا در مناطق آزاد شرکت ثبت کنیم؟
معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برای هر نوع فعالیت اقتصادی
اشخاص حقیقی و حقوقی که در مناطق آزاد تجاری-صنعتی به انواع فعالیت های اقتصادی اشتغال دارند،نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ بهره برداری مندرج در مجوز به مدت 20 سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات های مستقیم معاف خواهند بود.
ورود اتباع خارجی بدون اخذ ویزا
اتباع خارجی برای ورود مستقیم به مناطق از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز مناطق،نیاز به تحصیل قبلی روادید نخواهند داشت.اجازه اقامت مذکور به مدت دو هفته صادر می شود و طبق تقاضای سازمان متولی هر منطقه تا شش ماه قابل تمدید خواهد بود.اتباع خارجی برای ورود به مناطق آزاد متصل به سایر نقاط کشور که امکان ورود مستقیم به آن ها مقدور نمی باشد،باید از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تحصیل روادید نمایند.درخواست صدور پروانه اقامت جهت اتباع خارجی از طریق سازمان مناطق آزاد به عمل می آید.
خدمات گسترده بانکی و بیمه ای
طبق دستورالعمل اجرایی عملیات پولی و بانکی در مناطق آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی ایران، معاملات ارزی واحدهای بانکی در منطقه آزاد کیش تابع مقررات ارزی سایر نقاط کشور نبوده و کارمزد عملیات بانکی،نرخ های خرید و فروش ارز،سود تسهیلات اعطایی،بر اساس شرایط عرضه و تقاضا در بازار مربوطه و بطور آزادانه تعیین می شود.
خدمات پولی و بانکی انعطاف پذیر
بانک ها و موسسات اعتباری می توانند با سرمایه ایرانی و یا با مشارکت ایرانی و خارجی در منطقه آزاد کیش به ثبت برسند. سرمایه بانک ها و موسسات می تواند تا 100 درصد متعلق به اتباع خارجی یا ایرانی و یا ترکیبی از این دو باشد.
۱۰۰% مالکیت خارجی
در اداره ثبت شرکت و مالکیت های صنعتی و معنوی مناطق آزاد امکان ثبت شرکت با مالکیت 100% خارجی وجود دارد
مقررات آسان برای ورود کالاهای مجاز
آزادی کامل ورود و خروج اصل سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی
تشریفات ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا
نرخ های مناسب برای مصرف انرژی
تضمین و حمایت قانونی از سرمایه گذاران خارجی
امکان صادرات کالاها ی تولید شده کیش به سایر سرزمین اصلی
معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه ماشین الات صنعتی واحدهای تولیدی
فعالیت بورس نفت و محصولات پتروشیمی و بورس بین المللی اوراق بهادار
عدم محدودیت انتقال ارز دیگر مناطق آزاد ایران با سایر کشورها
صدور محصولات خارج از کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی و بندرگاهی
شرایط و مقررات ساده کار و دسترسی نیروی کار ماهر
نمایش ادامه ... جمع کردن

همین امروز شرکت خود را ثبت کنید!

موسسه ثبت مفید

تلفن های تماس:

آیا هنوز سوالی برایتان باقی مانده است؟

سوالاتمتداول

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

همواره شروع هر نوع فعالیت، تجارت و کسب و کاری با هزینه هایی همراه است و ثبت شرکت نیز از این موضوع مستثنی نیست. هزینه ثبت شرکت بصورت کلی به دو نوع هزینه های ثابت و هزینه های متغیر تقسیم می شود.

هزینه ثبت شرکت از نوع ثابت: اقلامی مانند هزینه تعیین نام شرکت، هزینه تهیه پوشه، گیره، پاکت و همچنین هزینه پست مدارک به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری از طریق ادارات پستی منتخب را دربر می گیرد.

هزینه ثبت شرکت از نوع متغیر: همانطور که از نام آن مشخص است متغیر است و بستگی به مواردی که در ادامه اشاره می نماییم دارد:

الف) میزان سرمایه شرکت، چرا که هرچقدر میزان سرمایه شرکتی که ثبت می نمایید بیشتر باشد، هزینه ثبت شرکت شما نیز تا حدودی بیشتر خواهد شد اما در عوض اعتبار شرکت شما بسیار بالاتر خواهد بود

ب) نوع شرکت، نوع شرکتی که تصمیم به ثبت آن را دارید، اعم از شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت تضامنی و شرکت تعاونی، در هزینه ثبت شرکت تاثیرگذار است. بطور مثال هزینه ثبت شرکت تعاونی از هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیشتر است

پ) ثبت شرکت در مناطق آزاد یا ثبت شرکت در سرزمین اصلی؟ این موضوع که تصمیم به ثبت شرکت در منطقه آزاد دارید و یا متقاضی ثبت شرکت در سرزمین اصلی هستید تا حدود بسیار زیادی در هزینه های ثبت شرکت تاثیر گذار است، چرا که هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد نسبت به هزینه ثبت شرکت در سرزمین اصلی بسیار بیشتر است و حتی تا چندین برابر بیشتر خواهد بود.

برای اطلاع دقیق از هزینه های ثبت شرکت در تمام نقاط ایران، با کارشناسان مجرب موسسه ثبت مفید در تماس باشید.

ثبت شرکت چقدر زمان می برد؟


با توجه به تجاربی که داریم، مقدار زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت را به سه مرحله تقسیم می نماییم:

مرحله اول) مرحله تایید نام شرکت: تایید نام شرکت اولین مرحله ثبت شرکت است که بصورت میانگین و بسته به این موضوع که شرکت خود را در کدام شهر ثبت می نمایید، چیزی در حدود یک الی چهار روز بطول می انجامد و بصورت مشخص هنگامی که قصد ثبت شرکت در تهران را دارید، تایید نام شرکت توسط کارشناسان تایید نام اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری تهران معمولا در کمتر از 2 روز انجام می شود.

مرحله دوم) تهیه مدارک لازم توسط متقاضی: شاید برای شما جالب باشد که بگوییم این مرحله معمولا بیشترین زمان ثبت شرکت را به خود اختصاص می دهد، چرا که تجربه به ما ثابت کرده است هنگامی که اوراق و مدارک ثبت شرکت را در اختیار متقاضی قرار می دهیم تا آن ها را امضاء نموده و به همراه گواهی های عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیات مدیره و بازرسین شرکت به ما تحویل دهند، حتی تا هفته های زمان می برد تا مدارک امضاء شده و تکمیل شده را جهت ارسال به اداره ثبت شرکتها به ما پس بدهند! بنابراین برای این مرحله از مراحل ثبت شرکت هیچ زمان خاصی نمی توان پیش بینی نمود و این زمان تا حدود بسیار زیادی بستگی به خود متقاضیان ثبت شرکت و شرکاء و سهامداران شرکت دارد

مرحله سوم) پس از ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها : پس از آنکه مدارک تکمیل شده ثبت شرکت از طریق مراکز پستی منتخب به اداره ثبت شرکتها ارسال می شود، معمولا بین 5 تا 7 روز کاری زمان لازم است تا کارشناسان اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری مدارک ارسالی متقاضیان را بررسی نموده و اوراق ارسالی را مهر و امضاء نمایند و نسبت به تخصیص شماره ثبت و شناسه ملی به شرکت تقاضا شده اقدام نمایند و پس از این مرحله است که مراحل ثبت شرکت بصورت کامل به پایان می رسد.

شرایط ثبت شرکت چیست؟

یکی از اموراتی که در سابق نیاز به رفت و آمد های متوالی و به دنبال آن هزینه هایی داشت، ثبت شرکت بود. اشخاص مجبور بودند برای اینکه یک شماره ثبت دریافت کنند و شرکتی تاسیس کنند و بدین وسیله وارد جریان اقتصادی کشور شوند، چندین روز درگیر همین رفت و آمد های روتین و کاغذ بازی های مرسوم باشند. اما امروزه دنیای مجازی برای رسیدگی به کلیه امورات مربوط به شرکت، از ثبت آن گرفته تا اعمال تغییرات در آن و یا حتی انحلال شرکت، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است که از درگاه اینترنتی نیز بتوانند به هدفشان برسند. چه بسا که زودتر از گذشته به نتیجه خواهند رسید.

موسسه بزرگ و موفق ثبت مفید تاکنون توانسته است در زمینه های بسیاری از جمله ثبت انواع شرکت، اخذ کارت بازرگانی، ثبت شرکت در مناطق آزاد، اخذ انواع ISO، تنظیم و ثبت صورت جلسه، اخذ مجوز انفورماتیک، ثبت برند و علامت تجاری و سایر مواردی از این دست، به صورت کاملا پیشرفته در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه، تمامی درخواست های کاربرانش را به نتیجه ای دلخواه برساند.
هزینه ثبت شرکت زمانی برای شما در کمترین حالت ممکن قرار می گیرد که با درگاه اینترنت با موسسه مربوطه ارتباط بگیرید. با این روش زمان بیشتری را نیز برای خود نگه داشته اید و فرصت بیشتری دارید تا در خصوص جزئیات هدفتان بیندیشید و با علم به حقیقت، هدفتان را با کمک خدمت گذاران موسسه ثبت مفید به سرانجام برسانید.
۴ پارامتر مهمی که براساس آن انتخاب موسسه ثبت مفید بهترین گزینه برای به انجام رساندن درخواست های کاربران می باشد، به نتیجه رسیدن در کوتاه ترین زمان ممکن، با حداقل هزینه ممکن و پیگیری مداوم و همراهی همیشگی کارشناسان مجرب این موسسه حتی پس از پایان یافتن خدمات می باشد.

بهتر است چه شرکتی ثبت کنیم؟

این سوال یکی از پر تکرار ترین سوالات متقاضیان ثبت شرکت است و به همین دلیل تصمیم داریم در این قسمت به این سوال پر تکرار پاسخ دهیم.

انتخاب نوع شرکت برای ثبت تا حدود بسیار زیادی بستگی به تصمیم و انتخاب خود متقاضیان ثبت شرکت دارد و در واقع خود شما هستید که با توجه به شرایطی که دارید و همچنین با توجه علاقه مندی هایتان تعیین می نمایید که از بین شرکت های هفتگانه مندرج در ماده 20 قانون تجارت اعم از شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص یا سهامی عام، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی و شرکت تعاونی تولید و مصرف، کدامیک از شرکت ها را ثبت می کنید.

بطور مثال اگر تعدا شرکاء و سهامداران شرکت کمتر از 3 نفر باشد، طبیعتا امکان ثبت شرکت سهامی خاص را نخواهید داشت و باید ثبت شرکت با مسئولیت محدود و یا تضامنی را انتخاب نمایید. یکی دیگر از مهمترین وجوه تمایز شرکت سهامی خاص با شرکت مسئولیت محدود در این است که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیازی به حضور بازرس وجود ندارد مگر آنکه تعداد شرکاء بیشتر از 12 باشد که مطابق با ماده 109 قانون تجارت، در چنین شرکتی حضور هیات نظار الزامی است. همچنین یکی از مهمترین تفاوت های شرکت سهامی خاص با شرکت با مسئولیت محدود در این است که سرمایه نقدی شرکت با مسئولیت محدود کاملا اظهاری است و نیازی به سپرده گذاری سرمایه شرکت در بانک وجود ندارد اما برای ثبت شرکت سهامی خاص سپرده گذاری حداقل 35% از سرمایه شرکت در حسابی بنام شرکت در شرف تاسیس الزامی است.

طبق آمارهای رسمی موجود، شرکت با مسئولیت محدود با اختلاف زیاد آمار بیشترین شرکت های ثبت شده در ایران را به خود اختصاص داده است و پس از آن به ترتیب شرکت های سهامی خاص، تعاونی و تضامنی متقاضی بیشتری دارند، اما از شرکت های نسبی، مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی استقبال چندانی نمی شود.

حداقل میزان سرمایه شرکت چقدر است؟

در قانون تجارت و در ماده 5 لایحه اصلاحی قانون مذکور، قانونگذار فقط در مورد مقدار سرمایه شرکت سهامی خاص تعیین تکلیف کرده و مقدار آن را 1/000/000 ریال تعیین نموده است و بغیر از این ماده، در هیچ جای دیگری از قانون تجارت اشاره ای به میزان سرمایه شرکت های دیگر نشده است، ولی در عمل و در رویه موجود اداره ثبت شرکتها حداقل سرمایه ثبتی مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز همان یک میلیون ریال است. اما این موضوع مهم را در نظر داشته باشید که لایحه اصلاحی قانون تجارت که در ماده 5 آن حداقل میزان سرمایه شرکت سهامی خاص برای تاسیس و ثبت شرکت 1/000/000 ریال تعیین شده است، مصوب سال 1347 است که تا کنون بدون تغییر باقی مانده است، اکنون شما در نظر بگیرید که در سال 1347 یک میلیون ریال چقدر ارزش داشت و هم اکنون چقدر ارزش دارد؟! با توجه به این نکته مهم که یکی از معیارهای سنجش اعتبار یک شرکت، میزان سرمایه آن است، طبیعتا در حال حاضر مبلغ یک میلیون ریال بسیار کم است و توصیه می نماییم برای مشاوره در مورد تعیین میزان سرمایه شرکت خود با کارشناسان موسسه حقوقی مشهور در تماس باشید تا مبلغی منطقی و واقعی را به عنوان سرمایه شرکت خود تعیین کنید.

انتخاب نام شرکت چگونه است؟

انتخاب نام شرکت و تایید این نام توسط کارشناسان تعیین نام اداره ثبت شرکتها یکی از اقدامات اولیه ثبت شرکتها است. لذا برای جلوگیری از اتلاف زمان و همچنین برای رعایت اصول زیبایی شناسی، در هنگام انتخاب نام شرکتتان باید دقت لازم داشته باشید، چرا که اگر نامی که انتخاب می نمایید کوچکترین تشابهی با نام شرکت و یا موسسه دیگری که قبلاً به ثبت رسیده و یا حتی به ثبت نرسیده ولی توسط کارشناسان تعیین نام اداره ثبت شرکتها برای شرکت دیگر تایید شده داشته باشد، با اخطار رد نام مواجه می شوید و باید مجددا اقدام به ارسال نام و یا نام های جدید بنمایید.

به منظور تایید نام هنگام ثبت شرکت و یا تغییر نام شرکتی که قبلا به ثبت رسیده، رعایت موارد زیر الزامی است:

الف) عدم استفاده از نام های لاتین، نام اشخاص مشهور خارجی، اسامی بی معنی و یا اسامی داری معنی نامناسب

ب) اسامی انتخابی باید دارای ریشه فارسی باشند و در یکی از فرهنگ نامه های معتبر فارسی نظیر فرهنگ نامه دهخدا، عمید و معین دارای سابقه باشند

پ) تشابهی با نام شرکت و یا موسسه ای که قبلا به ثبت رسیده است نداشته باشد

ت) استفاده از اعداد در نام شرکت صرفا بصورت حروف مجاز است

ث) استفاده از کلماتی مانند کشور، ایران، ملت، ملی و نظایر آن که متعلق به عموم مردم است، در نام شرکت مجاز نیست

ج) استفاده از نام اماکن و مناطق گوناگون کشور در نام شرکت زمانی توسط کارشناسان تعیین نام اداره ثبت شرکتها پذیرفته می شود که شرکت مورد تقاضا در همان منطقه به ثبت برسد

چ) نام های تایید شده شرکت ها به هیچ عنوان قابل انتقال به غیر نیست

ح) نام هایی که به تایید کارشناسان تعیین نام اداره ثبت شرکتها می رسد، تا قبل از ثبت شرکت تا 3 ماه معتبر است و در واقع نام مذکور تا 3 ماه برای شما رزرو می شود تا در این مدت شرکت خود را به ثبت نهایی برسانید و پس از ثبت شرکت نیز نام تایید شده تا زمان حیات شرکت دارای اعتبار است و پس از انحلال نیز تا 10 سال پس از انحلال شرکت معتبر است

چنانچه برای انتخاب نام مناسب برای شرکت خود نیاز به کمک و راهنمایی دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

راهنمای ثبت شرکت

شرکت بر پایه استاندارد های موجود جهانی تعریف های متعددی دارد که در کل می توان بر اساس ویژگی مشترکی که در بین انواع تعریف های شرکت وجود دارد، به یک سبک آن را معرفی کرد. در واقع می توان به این شکل بیان کرد که شرکت همان قراردادی است که به موجب آن چند نفر از تقسیم سود حاصل از سرمایه و کار بهره می برند.

افرادی که برای توسعه دادن به حوزه فعالیتشان تصمیم به تاسیس یک شرکت می گیرند لازم است قبل از اقدام، راهنمای ثبت شرکت را بدانند و از حداقل جزئیاتی در این خصوص آگاهی داشته باشند.
قانون تجارت، شرکت را به شکل های گوناگونی تقسیم بندی می کند که هر کدام حوزه کاری و خصوصیات منحصر به خود را دارا می باشند. شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف از انواع متعدد شرکت های موجود به شمار می روند.
پس از آشنایی با تقسیم بندی شرکت، با توجه به شرایطی که برای متقاضیان ثبت شرکت فراهم است، نوع شرکت انتخاب می شود. در ادامه به بیان نکاتی مختصر در رابطه با این حوزه می پردازیم.
سرمایه هر شرکت به قسمت های کوچک تری به نام سهام در بین اعضای شرکت تقسیم می شود. پس همانطور که خود دریافتید، سهم جزئی است که سرمایه شرکت را تشکیل می دهد. در شرکت های سهامی و تعاونی، با وجود اینکه به اعضای شرکت، سهامدار می گویند این بدین معنی نمی باشد که مالکین دارایی آن به شمار می آیند اما در مقابل نسبت به سهام خود در برابر شرکت حقوقی و تعهدی به دوش دارد که میزان مسئولیت ایشان به نوع شرکت وابسته می باشد.
مسلما برای ثبت شرکت نیاز به زمان زیادی برای رسیدگی به امور اداری آن دارید. موسسه ثبت مفید راه را برای شما آسان تر و هموارتر می کند.

تکالیف پس از ثبت شرکت چیست؟

پس از ثبت شرکت انجام چند تکلیف و اقدام قانونی ضروری است که در ادامه به آنها اشاره می نماییم:

الف) انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی: مطابق با قانون، یکی از اقدامات لازم و ضروری پس از ثبت شرکتها انتشار آگهی تاسیس و ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور است و در واقع با انتشار روزنامه رسمی است که از نظر قانونگذار مراتب تاسیس و ثبت شرکت شما بطور کامل صورت پذیرفته و اعلان قانونی شده است. همچنین در عمل نیز هنگامی که تصمیم به انعقاد قرارداد، افتتاح حساب و اخذ تسهیلات بانکی، اخذ کد کارگاهی، اخذ کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده و همچنین پلمپ دفاتر قانونی شرکت خود را دارید، طرف های قرارداد شرکت، بانکها، سازمان ها و ادارات، روزنامه رسمی ثبت شرکت را از شما مطالبه خواهند نمود.

ب) انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار: مراتب تاسیس و ثبت شرکتها مطابق با قانون باید علاوه بر روزنامه رسمی، در روزنامه کثیرالانتشار شرکت نیز منتشر شود تا به اطلاع عموم مردم برسد. روزنامه کثیرالانتشار مذکور روزنامه ای است که توسط مجمع عمومی موسسین انتخاب می شود تا آگهی های شرکت و دعوت از مجامع عمومی و هیات مدیره شرکت برای تشکیل جلسات و اتخاذ تصمیمات در آن منتشر شود.

پ) پلمپ دفاتر قانونی: یکی از مهمترین تکالیف اشخاص حقوقی که باید همه ساله و قبل از پایان سال انجام بگیرد، پلمپ دفاتر قانونی است و شرکتی که به ثبت می رسد باید بلافاصله پس از ثبت اقدام به پلمپ دفاتر خود که شامل دفتر کل و دفتر روزنامه است بنماید و پس از آن و برای سال های آتی نیز این تکلیف را حداکثر تا پایان اسفند ماه سال قبل از آن خواهد داشت. پلمپ دفاتر به منظور ثبت و ضبط مراودات مالی و مراتب صدور و یا دریافت اسناد تجاری اعم از چک، سفته و برات و همچنین تعیین وضعیت درآمدها و هزینه های شرکت در طول سال مالی آن شرکت در نظر گرفته شده است.

ت) اخذ کد اقتصادی: تعیین حوزه مالیاتی، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی یکی از مهمترین اقدامات و یکی از ضروری ترین اقدامات پس از ثبت شرکت است که باید حتما صورت بپذیرد. کد اقتصادی برای اقدامات مالی رسمی مورد نیاز است که یکی از این اقدامات مالی رسمی مهم که باید همه ساله و حداکثر تا پایان تیرماه هر سال انجام بگیرد، تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی شرکت است.

ث) اخذ گواهی ارزش افزوده: هنگامی که با شرکت های دولتی و یا شرکت های معتبر خصوصی قراداد منعقد می نمایید و به آن ها خدمات و یا محصولات خود را می فروشید و یا اقدام به خریداری محصولات و خدمات آن ها می نمایید، در هنگام بررسی صورت وضعیت و پرداخت مبالغ مربوطه، از شما گواهی ارزش افزوده شرکتتان را مطالبه خواهند نمود و اگر قادر به ارائه آن نباشید در واقع بخشی از مطالباتتان بلاوصول خواهد ماند که برای جلوگیری از این موضوع، باید اقدام به دریافت گواهی ارزش افزوده شرکت خود و یا تمدید آن بنمایید

ج) تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی: تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی یکی از مهمترین تکالیف تمام مؤدیان اعم از مؤدیان حقیقی و مؤدیان حقوقی است. آخرین مهلت ارسال اظهارنامه های مالیاتی سال مالی مؤدیان حقوقی که همان شرکت ها و موسسات غیر تجاری هستند، نهایتا تا پایان تیر ماه سال بعد از آن است.

مالیات شرکت ها چقدر است؟

میزان مالیات های تکلیفی تمامی مؤدیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی، کاملا بستگی به میزان فعالیت و تراکنش های مالی و مقدار سود خالص شرکت دارد و این موضوع که برخی تصور می نمایند شرکت های تازه تاسیس در سال های ابتدایی پس از ثبت، از پرداخت مالیات معاف هستند کاملا اشتباه است. ذکر این نکته ضروری است که به منظور بهره مندی از معافیت های مالیاتی قانونی که همه ساله تا سقف معینی از درآمد خالص برای تمامی مؤدیان در نظر گرفته می شود، انجام به موقع تکالیف و وظایف مالیاتی که به تفصیل در سؤال قبلی به آن ها اشاره نمودیم، حیاتی و ضروری است.

اتباع خارجی می توانند در ایران شرکت ثبت کنند؟

بله این امکان وجود دارد که اتباع خارجی در ایران اقدام به تاسیس و ثبت شرکت بنمایند که برای این موضوع قبل از هر اقدامی اخذ کد فراگیر الزامی خواهد بود. اتباع خارجی هم می توانند به همراه اتباع ایرانی شرکت ثبت کنند و هم این امکان وجود دارد که تمامی اعضاء شرکتی که در ایرات تاسیس می شود و به ثبت می رسد از اتباع خارجی اعم از حقیقی و حقوقی باشند.